CRUC voorzorg biedt vier diensten aan ten behoeve het beheer van hulpmiddelen binnen zorginstellingen. Hierbij richten CRUC zich op de meest efficiënte inzet en het zo veilig mogelijke gebruik van hulpmiddelen.   
1. (Uit)lenen, huren en kopen van hulpmiddelen (via een virtueel magazijn);
2. Schoonmaak, onderhoud en logistiek;
3. Track en trace.
4. Inrichting eigen Hulpmiddelenservice & -Shop

(Uit)Lenen, huren en kopen (via een virtueel magazijn)
• Lenen Afdelingen kunnen hulpmiddelen die zij in eigendom hebben ter beschikking stellen aan andere afdelingen via het (virtuele) magazijn. De betreffende hulpmiddelen worden opgeslagen in het magazijn en kunnen daardoor uitgeleend worden aan andere afdelingen. De afdeling die het hulpmiddel beschikbaar stelt houdt voorrang op het gebruik van het hulpmiddel. Bij deze constructie wordt altijd gebruik gemaakt van een onderhoudscontract. CRUC neemt de zorg voor onderhoud, keuring en schoonmaak op zich.

• Huren Incidenteel gebruikte hulpmiddelen kunnen verkocht worden aan CRUC. Deze hulpmiddelen, maar ook andere noodzakelijke hulpmiddelen, kunnen vervolgens via het virtuele magazijn gehuurd worden. CRUC verzorgt de aflevering van het hulpmiddel en bij beëindiging van het gebruik draagt CRUC zorg voor schoonmaak van het hulpmiddel en retournering naar het magazijn. CRUC heeft ook een eigen vloot die beschikbaar is voor verhuur.

• Kopen Wanneer een hulpmiddel structureel ingezet wordt op een afdeling kan het voordeliger zijn het hulpmiddel aan te schaffen. CRUC kan ondersteunen in de keuze van geschikte hulpmiddelen, zowel nieuw als tweedehands. Het hulpmiddel kan worden opgeslagen in het magazijn. De afdeling heeft dan niet de hinder van opslag van het hulpmiddel, en kan het te allen tijde inzetten.

Schoonmaak, Onderhoud, Logistiek
CRUC kan ondersteuning bieden bij de schoonmaakdiensten en het onderhoud van hulpmiddelen. Deze ondersteuning houdt in dat de schoonmaak en het onderhoud op aanwijzing door CRUC worden uitgevoerd door diensten/personeel van de zorginstelling. CRUC bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening middels een onderhoud- en keuringslogboek. Voor de uitvoering van de diverse taken heeft CRUC bovendien overeenkomsten met een aantal betrouwbare partners. Preventief onderhoud is van belang om veiligheid en kwaliteit van hulpmiddelen te garanderen. CRUC heeft een duidelijk en inzichtelijk beleid met betrekking tot onderhoud van hulpmiddelen, waarbij de technische dienst van een zorginstelling betrokken blijft bij dit onderhoud.

Het resultaat is een hulpmiddelenbeleid dat audit-proof is.

Voor het ongecontroleerd verplaatsen van hulpmiddelen tussen afdelingen geldt dat het een risico van kruisbesmetting met zich meebrengt. Om dit te voorkomen zijn er afspraken over opgenomen in de protocollen van CRUC.

Wilt u weten hoe het beleid en de protocollen inhoudelijk werken? Neemt u dan contact op met CRUC: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Track & Trace
Tracking & tracing binnen de zorg gaat veel verder dan techniek. De techniek maakt mogelijk dat de bewegingen en het gebruik inzichtelijk worden gemaakt. CRUC biedt de vertaalslag door data in een fysieke en operationele context te plaatsen. Track en trace ondersteunt in:
• Reduceren van zoektijd;
• Inzicht krijgen in werkelijk gebruik van medische hulpmiddelen;
• Het bijhouden van de stand van zaken met betrekking tot schoonmaak en onderhoud.

Uw eigen hulpmiddelenservice & -Shop

Binnen de zorginstelling kan een ruimte ingericht worden met servicebalie waar alle handelingen (voorlichting, aanvraag en verstrekking van hulpmiddelen) kunnen worden uitgevoerd. Klanten kunnen aan de servicebalie terecht voor het doen van bestellingen of aankopen van hulpmiddelen en het verkrijgen van informatie en voorlichting. De informatie over uitleen, verhuur en verkoop van hulpmiddelen c.q. verpleegartikelen kan ook gevonden worden op de website of via digitale informatiezuilen die op verschillende locaties kunnen worden gepositioneerd.