Een digitaal dashboard waar coördinatie van de inzet van hulpmiddelen geregeld wordt, wat eenvoudig samenwerkt met de ICT systemen van de ziekenhuizen en verpleeghuizen en welke toegankelijk is voor verschillende gebruikers. Meer gemak voor zowel de zorgverlener als patiënt, maar denk bijvoorbeeld ook aan de voordelen voor het management en de zorginstelling als geheel.  

Voeten in de klei
CRUC is ontstaan uit het Universitair Medisch Centrum Groningen en koestert nog altijd de samenwerking met haar moederorganisatie. “Het onderdeel zijn van een kennisinstelling als deze, maakt dat je de praktijk als uitgangspunt kan nemen; zo sta je nog altijd met de voeten in de klei. Hieruit komt de échte innovatie,” aldus Erwin Gerrits, directeur van CRUC.  

Vooruitkijken

Samen met (en uit de ervaring van) enkele Nederlandse universitair medische centra en enkele kleinere zorginstellingen, bouwt CRUC sinds 2011 aan een digitale beheer omgeving.  Nog steeds aan het bouwen, vraagt u zich wellicht af?“Op het moment dat je denkt dat het systeem af is, loop je achter. Eigenlijk zijn we onszelf steeds opnieuw aan het uitvinden door samen met onze partners voortdurend vooruit te kijken”. Wat voor elementen komen er samen in zo’n digitaal beheer systeem? “Het belangrijkste is dat we vanuit de zorginstelling kunnen redeneren, dus de elementen die voor haar belangrijk zijn, die krijgen een plekje. De basis van het systeem is het coördineren van de inzet van de hulpmiddelen van de instelling. Een moeiteloze integratie en het parallel laten lopen met de reeds aanwezige ICT systemen in de instellingen is hierbij een vereiste. Informatie-uitwisseling  die van belang is voor zaken als onderhoud, keuring en schoonmaak, track and trace en financiën zijn verwerkt en vanzelfsprekend audit-proof.”

Indien u geïnteresseerd bent in deze ontwikkeling in het zorglandschap, schroom niet contact op te nemen met CRUC voor een verkennend gesprek.